Sallad med ugnsbakade jordgubbar och sotad chevre

Allmänt Sallad
Det här är inte bara en av de godaste salladerna jag har ätit; det är en av de godaste rätterna jag har ätit överhuvudtaget! Ville inte att den skulle ta slut och njöt av varenda tugga som jag annars bara gör med en bit chokladtårta. Min mamma sa att det här är ju som en efterätt för att det är så gott och det är bara så man kan beskriva den för andra sötsaks galningar! De söta jordgubbarna får en extra skjuts av honung och balsamvinäger som balanserad av den salta chevren och nötterna. Mat är så otroligt roligt när man använder sig av få ingredienser som här och skapar något magiskt! Inspirationen kommer från min pinterest och det här receptet.

Sallad med ugnsbakade jordgubbar och sotad chevre

4 dl jordgubbar delade i hälften

2 msk balsamvinäger

1 msk honung

1 msk olivolja

1 tsk söt senap

machesallad

pinjenötter

sotad chevre

Sätt ugnen på 210 grader

Blanda jordgubbarna med vinägern och honungen i en skål

Häll ut jordgubbarna på en bakplåtsklädd plåt

Kör i ugnen i 12minuter

Rosta under tiden pinjenötterna

När du tagit ut jordgubbarna och lägg över i en skål

Häll vätskan som kommit från jordgubbarna i en liten burk tillsammans med oljan och senapen och skaka

Blanda chevren med salladen och dressingen från burken och blanda runt

Häll jordgubbarna över salladen och toppa med pinjenötterna

Kommentera inlägget här: