Hallonlemonad gjord på agavesirap med smak av ingefära

Allmänt

Alkoholfria drycker är något som kan göra mig besviken då det är väldigt få av dem som har en lite vuxnare och fräschare smak. Det finns en del god äppelmust på systembolaget men jag tycker det absolut bästa är att göra sin egen dryck för att få koll på vad man stoppar i sig samt att man kan variera sig i all oändlighet! Jag har valt att använda agavesirap för att göra en lite nyttigare lemonad som ändå smakar ljuvligt. Något jag har dillan på är ingefära som jag väljer att använda ganska mycket av men är man lite tveksam inför det går det bra att utesluta eller ersätta med lite mynta eller citronmeliss.

Hallonlemonad gjord på agavesirap med smak av ingefära

250 g frysta hallon

1 lime

2 citroner

2 msk agavesirap

1 bit ingefära

kolsyrat vatten

Pressa citron och lime och häll över de frysta hallonen i en mixer

T illsätt finriven ingefära och agavesirapen

Mixa i ca 5 minuter

Passera juice koncentratet genom en finmaskig sil

Häll upp i ett glas eller kanna med 1/3 av juicen samt 2/3 kolsyrat vatten och några iskuber

Kommentera inlägget här: